Kazettamű

Régóta csodálom én is Finnabair munkásságát, lenyűgöznek speciális technikával készített asszemblázsai (térbeli kollázsai). Merika esztergomi tanfolyamára nem jutottam el, de online workshopjára természetesen beneveztem két hónapja. Azóta is várom a múzsa csókját, hogy mit alkothatnék fotó nélkül, a magam módján. Veszettül böngészem a tutorialokat is, mázlimra Marta Lapkowska friss bemutatója épp az volt, amit szerettem volna!
Először büszkén mutatom a végeredményt. :)


A videó, aminek alapján dolgoztam:

Nagyon szorított az idő: Feri 55. szülinapjára szerettem volna valamit virítani, Húsvét hétfőre.
Sajnos a videókkal az van, hogy rájön az ember: a hozzávalók fele sincs kéznél. Kénytelen voltam improvizálni (a hozzávalókat linkeltem).

A kazettákkal nem volt gond, inkább csak olyat találtam nehezen, amit szét lehet csavarozni. De ilyenből csak kettő kellett szerencsére. 13x18-as méretben keretes vásznam nem volt, csak egy kasírozott, de az is megfelelt.
A videótól eltérően én alapoztam a vásznat Heavy Gessoval, és száradás után stencileztem (TCW) is rá struktúrpasztával (Aldi). Meg kell mondjam, ez a gesso tényleg vastag, de nagyon simán kenhető, jól fed, tökéletes.
Gél médiumot használtam a ragasztáshoz eleinte, a 3 kazettát egész könnyen megfogta az alap. Lekentem Heavy Gessoval és stencileztem (That Special Touch) rá. Durva szemcsés struktúrpasztám nem volt, így Pentart ásványpasztát kevertem 3d porral, hogy egy kicsit rusztikusabb legyen az eredmény.
Természetesen egész más dolgok voltak itthon, mint a videóban. Virágok nem illettek a témához és az ajándékozotthoz, így Scrapfellow és FN Deco fogaskerék chipboardokat, számokat és NőiCsizma gyurmadíszeket ragasztottam díszítésül. A szülinap miatt az 55 többször is szerepel.

A gond a tetején fekvő fél kazettával volt, mert kevés helyen feküdt fel, így a Pentart Express glue sem rögzítette hatékonyan. Kénytelen voltam "alábélelni" a festővásznakat kifeszítő fadarabokkal, chipboardokkal, gyurmadíszekkel.


Amikor elégedett voltam az eredménnyel, alaposan átkentem Heavy Gessoval fehérre, és fújtam rá Dylusions fehér mistet is. Egy éjszakát hagytam száradni.

Másnap kezdtem a színezést, Mica pigmentpor híján Dylusions misteket használtam. Először kék és türkiz színeket, majd barnát és bronzot fújkáltam fokozatosan. Minden réteget megszárítottam, mielőtt a következő színt használtam volna, és víz spriccelésével hígítottam, folyattam el a festékeket. Használtam Glimmer mistet is a színek felerősítésére, valamint egy kis feketét is a végén a széleknél. A kazettáról mindig letöröltem a festéket, csak az utolsó fázisban színeztem enyhén.



Amikor elégedett voltam a színezéssel, elkezdtem pakolni a kazettákból kiműtött szalagokat és a pici izzókat. (Szerencsére ezekre Bee már régebben rákívánt, így rendeltem magunknak.) A bal felső sarokba a YOU feliratos került. Ezeket ragasztópisztollyal rögzítettem.
Végül fémbetűkből kiraktam a Feri nevet, felragasztottam egy Prima REMEMBER fémlapocskát és néhány BoBunny fémdíszt. Egy kis csillogást még fújkáltam, és késznek nyilvánítottam.




Remélem, elég kimerítő volt a leírás! Én legalábbis kimerültem. :) Az ünnepeltnek nagyon tetszett, és a fiaim se szólták le, szóval elégedett vagyok. Fogok még ilyet csinálni, biztosan. Nem nehéz, inkább csak időigényes a száradás miatt, viszont nagyon látványos.
 

Megjegyzések