Omega 50

Tegnap volt a Zene Világnapja, és nem tettem fel semmit, úgyhogy most nesztek! Az Omega együttes meg 62 óta működik, atyaég! Sose voltam nagy omegás és Kóbor fan, ezért méltatlanul elhanyagoltam a 70-es évek beszámolóiból, a nyolcvanasokból meg már direkt. Ez egyáltalán nem fair, mert Kóbor még mindig lazán kiénekli azokat a hangokat, amiket Robert Plant már 15 évvel ezelőtt sem. És amúgy egy csomó kedvencem van, igaz, főleg a balladák, a 1000 lépésről (1969, a preLGT időszak, amikor még Presser velük volt) és az Élő Omegáról (1972). Még az Időrabló (1976-77) az, ami megrengette kicsit a gimis éveket, Feri asszem még koncerten is volt, én sosem. Talán kár. A búcsúkoncerteket viszont nem szeretem, a zene örökké él.

Omega - Spanyolgitár legenda


Omega - Ballada a fegyverkovács fiáról


Omega - A varázslatos fehér kő


Omega - Időrabló


Azt most olvastam, hogy több lemezükre is Bródy írta álnéven a szövegeket, ez mekkora már! :) Ebből az időszakból korszakos poén a Léna.


Neked melyik a kedvenc Omega számod? Itt lehet keresgélni.

Megjegyzések