Évértékelés 2023.

Kicsit változtak a kreatív prioritásaim idén. Digi oldalt egyáltalán nem készítettem, viszont az év második felétől bujo-ról junk journalra váltottam, ahol sok digitális printet használok. Ez így eléggé kínai, de az a lényege, hogy egy art journalban alkotok vegyes technikával, naplózok és emlékmegőrzök. Valahogy így:

Inspiráció forrása: 49dragonflies. 

Készült sok-sok ajándék albumocska, folder is idén, főleg vintage stílusban, sok varrással. Íme néhány.





A napi minimum 10.000 lépést idén is megtettem. Virtuálisan jártam Párizsban (53 km), Dél-Angliában (South Downs Way, 161 km), Mexikóban (Día de Los Muertos, 158 km), Erdélyben (372 km), Peruban (Inca Trail, 42 km), Washington DC-ben (56 km), Canadában a Niagara vízesésnél (113 km), Közép-Angliában (Cotswold Way, 156 km), Dél-Olaszországban (Amalfi Coast, 56 km), Dél-Amerikában (Torres del Paine,87 km), Amerikában a Sziklás-hegységben (Yellowstone Park, 121 km) és Új-Zélandon (Alps to Ocean, 290 km).

150 könyvet, azaz 45.000 oldalt olvastam idén, ami a tavalyi csúcstól elmaradt, de nem vagyok elégedetlen. Kevesebb volt a krimi (59) és a magyar szerző (39), de több a romantikus (27) és a történelmi fikció (14).

Ebben az évben sem volt sok a színházi élmény, mindössze 12, ebből is több olyan darab (Pintér Béla), amit nem először láttunk. A Vígszínház végre magára talált, több jó előadás is emlékezetes marad.

25 komolyzenei koncertet hallottunk élőben (ebből 10 az opera, ami rekordnak számít), és 4 streamet is láttam. Újra vettünk operabérletet és elégedettek is voltunk a Strauss előadásokkal.

Idén először vettem bérletet Bősze Ádám zenei előadásaira, és már 4 alkalommal szórakoztam nagyon jól a történetein.

A könnyűzenén belül a jazz aránya volt a legnagyobb megint, némi funkyval körítve (18 program, főleg az Opusban). Szerencsére volt két Fruttik koncert is, emellett Ivan and the Parazol, Einaudi és a Tiger Lillies színesítette a kategóriát.

Idén 15 filmet láttam moziban, hármat streaming csatornán, viszont sorozatot egyet sem, sajnos. Nagyon jók voltak idén a magyar filmek (Magyarázat mindenre, Hat hét).

7 kiállításon jártam ebben az évben (Csontváry, Mácsai, Klimt, Néprajzi Múzeum, LAM, Gödöllői Kastély és a bécsi MAK). Vezetett sétán csak Bécsben és a Városligetben voltunk, viszont eljutottunk külföldre a Garda-tóhoz baráti csoporttal, remek vezetéssel. Barátokkal még Szlovéniában és Csehországban vártúráztunk egy rövidet.

Volt remek kreatív tábor Tinával, idén először Badacsonytomajban és őszi tábor Dunakeszin. Belföldön Kecskeméten, Kaposváron, Egerben, Tatán, Balatonfüreden, Vácon, Mádon, Hévízen, Keszthelyen, Szentendrén jártam. Szóval a 2023 is tartalmas és élményekben gazdag év volt.

Végül jöjjön az elmaradhatatlan kultúr toplista:

    Az év jazzkoncertje: László Attila 70 a MÜPÁ-ban
    Az év alter koncertje: Vad Fruttik Elválaszt lemezbemutató a MÜPÁ-ban
    Az év legjobb színházi élménye: Szeget szeggel a Vígszínházban
    Az év komolyzenei koncertje: Víkingur Ólafsson Goldberg-variációi a MÜPÁ-ban
    Az év operája: Florencia az Amazonasnál MET-közvetítés a MÜPÁ-ban
    Az év legszórakoztatóbb filmje: Barbie
    Az év csalódása: Egy szerelem három éjszakája a Pesti Színházban


BÚÉK!!!

Megjegyzések

Tipitá üzenete…
Már vártam!! :) :) Lenyűgöző volt olvasni, mint mindig.
Azok az albumkák naggggyon tetszenek. Mostanában néztem pár videót, hasonlókat akarok én is csinálni. Az art journálod imádós!!! A 150 könyv kicsit flusztrál :), én a 13-at meg sem említem. :)))))))))))))) Amúgy az a szerencseszámom, tehát tök jó!
Na, szóval nagyszerű ezt a beszámolót olvasni!
Boldog új évet! Ölellek! :)