"Róma.... gondolák...."

Jövök dióhéjban, általánosságokkal, benyomásokkal. Először ez:

Máté kiszúrta, hogy a Ryanairnél eksön van, valahova északra akartunk menni, aztán feltűnt, hogy Rómába is lehet. Az Örök Város eddig mindkettőnknek kimaradt, hát kerestünk egy közeli időpontot, és foglaltunk. Kicsit kevésbé olcsó prioritással, meg ha egy bőröndöt is felad az ember, de megjárja. Feri utálja a fapadot, de ismét nem volt vele semmi probléma, sőt, pontosan érkezett Ciampinora (mázli, hogy hazafelé mi voltunk az utolsó gép, utána le is zárták a repteret egy időre). Innen 40 perc alatt bent van az ember busszal a gigantikus Termini állomásnál. Innen két utcára foglaltam szállást, mert ez már a központ. A booking.com-on foglalt Venetia Palace Hotelben a tulaj - rendkívül udvariasan és gyorsan - átpaterolt minket a másik szállodájukba, mert valamit elkavartak a foglalással. Így ugyanazon az áron egy csillaggal többet kaptunk, ráadásul a Trevi kútnál! Remek időnk volt végig, 26-28 fok, városnézésre tökéletes.
Mivel kedden már egykor megérkeztünk és vasárnap fél 11-kor indult a gépünk este, öt és fél napot tölthettünk Rómában. Nem vettünk Roma Passt (3 napra tömegközlekedés + 2 múzeumba belépő), mert a mi tempónkkal, a belvárosban lakva nem tudtuk volna kihasználni - így inkább további múzeumokra költöttük ezt a pénzt. Mindenhová gyalog mentünk, csak kétszer metróztunk összesen. Majdnem mindent láttunk, több múzeumban is voltunk, de kellett ennyi idő. Ha valaki shoppingolni is szeret (mi nem szoktunk), vagy kevesebbet akar bezsúfolni egy napba, szintén szánjon legalább 5 napot Rómára.
Hihetetlenül egységes (nincsenek modern épületek), hangulatos, látnivalókban gazdag város! Minden olyan NAGY, minden olyan SOK. Lenyűgöző és egyben felfoghatatlan is, hogy maradt meg ennyi minden, szinte minden korból. Antik Róma: Capitolium tér, Forum Romanum, Colosseum, Palatinus, Constantinus császár Diadalíve, Caracalla fürdője stb. Keresztény Róma: Vatikáni Múzeum, Sixtus Kápolna, Szent Péter Bazilika. Barokk Róma: Spanyol Lépcső, Trevi kút, Pantheon, Navona tér. Ez utóbbi az én ízlésemnek kicsit sok, túl is van lihegve, de ez nem tragédia. :) Bár nem a legfrekventáltabb időszakban voltunk, mégis pokoli sok volt a turista: amerikai, japán, német, spanyol, angol csoportok tömkelege. Emiatt nehéz fényképezni (mindig belelógnak), de a legtöbb helyen lehet, még a Vatikánban is (kivéve a Sixtus Kápolnát).
Tanulság: ezen az oldalon nehogy foglaljatok a Vatikánba belépőt! Nagyon lehúzós (majdnem a duplája), és egy fél órát gyülekeztettek minket, holott a pénztárnál egyáltalán nem volt sor. Állítólag szerdán érdemes bemenni, akkor vannak a legkevesebben (mi szerdán voltunk).
Ahová viszont nem jutottunk be foglalás nélkül, az a Villa Borghese. Legalább két nappal előbb oda kell menni (ha valaki nem szeret online intézkedni), mert elfogynak a jegyek. A Colosseum+Forum+Palatinus domb kombinált jegyes látványosság, bárhol be lehet menni, de a Colosseumnál tilos! Ott több órás a sor, míg a Forumnál szinte senki sem volt reggel. A Pantheon, a Szent Péter Bazilika és a templomok ingyenesek, de vasárnap nincs nyitva mindegyik. A Kapicinusok kriptájában nem lehet fotózni és 6 euró a belépő. Nem mondom, hogy nem éri meg, mert imádom a koponyákat. :)
Hogy mi tetszett legjobban? Nehéz megmondani. Az antik Róma, a Capitoliumi és Vatikáni Múzeum, a Galleria Doria Pamphilj, néhány kisebb (itteni mércével) templom, a paloták, a terek. Minden kapualjban van néznivaló, egészen elképesztő.
Nagyon finomakat ettünk mindenhol (ebédre csak pár falat, este vacsora étteremben), de időben be kell ülni (8-ig), mert utána már minden tele van, legalábbis a kerthelyiségek. Ezekben viszont öt centire vannak egymástól az asztalok, ezt meg kell szokni. Drága város, nem is baj, hogy csak most jutottunk el ide. Még szeretnék jönni. :)
Most hirtelen ennyi, van egy zanzásított oldalam is hozzá Paula és Sarah szuper kollabjával, az Old School-lal, amit a One Story Down-ban lehet beszerezni.

Old School Collab by Peeps & Milo, Paula Kesselring and Sarah Barber
Font: Chiller

Megjegyzések

Secima üzenete…
Hú, ez nagyon klassz lehetett! Egy kicsit most én is ott voltam. Köszi a beszámolót!
Budaházi Brigitta üzenete…
Nagyon tetszik a beszámolód, Ildi. Jó volt újra ott lenni, soraidat olvasván ezeken a helyeken. Anno 11 éve, nászúton 6 napot töltöttünk itt mi is, hasonló célú és tárgyú sétákat tettünk, mint Ti. Mosolyogva olvastam. Örülök, hogy Te is átélted, és nem csodálkozom, hogy visszamennél. :*
Margó üzenete…
... igen, én meg odamennék!:-) Még Róma is csak álom, de egyszer csak felébredek!! Hááát, én imádom Rudolf Pétert! Már kedvemre indult a beszámolód, amiket úgy egyébként is nagyon imádok. Mindegy miről írsz, csak írj, zenélj, szúrj be filmrészletet - utazhassak, repülhessek, akár fapadoson is!!:-)) Várom a képeket is és a sok-sok római készletet!! Köszönöm, Ildi!!!!