Két darab

Múlt héten kétszer is voltam színházban. Szerdán Zsuzsával az Átriumban Pintér Béláztunk a Parasztoperával. Mutatom a kóbojt.


„A Parasztoperában egy balladisztikus történetet dolgoztunk fel opera formában. Zenéjének alapja az erdélyi magyar népdalok, a barokk és a rock bizarr, mégis homogén elegye."- írja a szórólap. Nem tudnám meghatározni a zenei műfajt, de a brechti mélységet ilyen groteszk formában még nem láttam megvalósulni. Tragikus és szórakoztató, ahogy ettől a társulattól megszoktuk/elvárjuk. Méltán söpört be már jó néhány díjat, és ért meg több feldolgozást. A színészek megint nagyon hitelesek. A kellemes meglepetést nekem most Szalontay Tünde mellett Baranyi Szilvia okozta, akiket főleg szitkomokban láttam eddig (Munkaügyek, Fapad). Persze Turóczi Szabolcs még mindig kedvenc. :) A top 3 Pintérben a darab nálam bent van.



A csütörtöki partnerséget Máté nyerte meg magának a Szkénében: a Grönholm-módszeren szorongtunk. Mármint csak én a széken, ilyen kényelmetlennek még sose éreztem a nézőteret. Másfél órát azonban féllábon is, pláne, hogy elég szórakoztató és egyben elgondolkodtató volt a darab: négy pályázóról szól, akik egy kereskedelmi igazgatói állásra jelentkeznek. Hagyományos interjú helyett egyre furcsább helyzetekbe kerülnek, és lassan lehullanak a szociális álarcok, van benne pár csavar. (Készült ilyen film is.) A színészek közül csak Botos Évát ismertem, de a fiúk is kitettek magukért. Állásra pályázóknak kötelező! :)


 

Megjegyzések