Minden körülmények között

...az Operában voltunk! :D Kizárt, hogy van, aki nem tudja, mit jelent ez, de megnézni mindenképp érdemes:

Kabos Gyula filmjelenetei 3. - Hyppolit, a lakáj



Szóval a Don Giovanni ment most, nem a Tosca jött be.:) Egy hónapja (május 15-én) pedig a Sevillai borbélyt láttunk. Igen, bérletünk van. Igen, páholyba. És igen, drága nagyon. Azért meghosszabbítottam megint, pedig idén megint nem mentünk el minden előadásra (de legalább küldtünk valakit magunk helyett). A sevillaira nagyon fájt a fogam, még Bécsből is hazajöttem miatta egy nappal hamarabb, de nem volt megrázó. Az a gáz, hogy sokkal jobb előadókkal hallottam már, Gregor Józseffel, Polgár Lászlóval. Azóta se adták, vagy 25 éve. Békés András felújítását újították fel, érdekes volt a díszlet, sokat kellett rohangálniuk az énekeseknek, jól megoldották. Összességében nem volt rossz, de nem is kiemelkedő. A zenekar (vagy a karmester?) nagyon nem nyerte meg a tetszésem, hamis is volt meg lagymatag is, különösen a nyitánynál, aztán belejöttek. A Figarót éneklő Haja Zsolt viszont minden pénzt megért, gyönyörű hangja van, szuper színész és még jóképű is! :) Remélem, itthon marad egy darabig.
A Don Giovanni meg örök kedvenc, ahogy Mozarttól minden. A lányok most is erősebbek voltak, különösen a Donna Elvirát éneklő Bátori Éva. És a zenekar! Mintha nem is ugyanaz lett volna, mint a Figarónál! Klasszul játszottak végig, és a zseniális befejező részben, ahol felemelkedtek, és koncertté alakult az egész, egészen elképedtünk! Nem emléxem, hogy ebben a díszletben láttuk-e már, nagyon modern és ötletes, nekem tetszenek az ilyen stilizált megoldások. Az elejét kicsit untam, de a vége nagyon tetszett. Azért a nagy hangokra vágyom még, remélem lesz benne részem, a fiatalok ígéretesek.

Kedvenc film, kedvenc részlet. Salieri szerint Mozart az apját ábrázolta a holtából megelevenedő kőszoborban, akinek mindig meg akart felelni. Aki még nem látta filmen, színházban, pótolja, de a könyvet is érdemes elolvasni.

Amadeus (Movie): Don Giovanni - Mozart



Amadeus Trailer


Megjegyzések

Secima üzenete…
Én még sajnos soha nem voltam az Operában. Pedig legalább az épületet meg kellene egyszer belülről is néznem, ha már az operákért nem is vagyok annyira oda. Pedig a Mozart filmet láttam és rendkívül tetszett. Kössz, hogy megint felelevenítetted.
Tinci üzenete…
Ifjonc koromban jártam utoljára az Operában, jó volt most olvasni róla. Minden körüölmények között élveztem a Hyppolitos videót is!Köszi!