Kontra

Ferinek van ez a vonzódása a barokk operákhoz, én meg csípem a kontratenorokat. Utóbbi elég extrém beütés, igazából a Farinelli film után keletkezett, és a csodálattal vegyes sajnálat jellemzi. Bővebben Farinelliről itt. Szerencsére az istenáldotta tehetség mellett ma már hangképzéssel is megőrizhető ez az "angyalhang", legkiválóbb mai képviselője Jaroussky (aki mellesleg a filmben is énekel).



Minderről azért, mert a MÜPÁ-ban voltunk vasárnap este. Händel Acis and Galatea operaszerűségét hallottuk koncertszerűen. Az Orfeo zenekar és a Purcell kórus már az Operában is tetszett, most sem volt semmi kivetnivalónk. A szólóénekesek is szépen teljesítettek (néhányuk kórustag), különösen Baráth Emőke és Nagy Bernadett tetszett nekünk. Meglepő módon Bárány Péter kontratenor hangja nem töltötte be a teret, de a második részben kicsit javított. Gavodi Zoltán viszont klassz volt.

Hát, így tudja ezt a legjobb:


Az opera egyébként - cuki módon - nem szól semmiről, süt a nap, a szerelmesek szerelmesek, a kert szép. A második részben - szerencsére - megjelenik Polifemo, a gaz, csábító basszus, és lesz egy kis eksön. Nem kell aggódni, a barokk opera végén mindenki feltámad. :)

Megjegyzések