Januári klasszikusok

Január 13-án az UMZE és a Concerto Budapest közös sorozatának, a Hommage a Stravinsky I. koncertjén voltunk a Zeneakadémián.
Steve Reich: Tehillimje egyszerűen zseniális! A szólisták is remekeltek. (Megbocsátva, hogy a Frank Zappa kottákat nem tudták megszerezni.)

 
Bob Becker: Music on the Moon darabja is érdekes volt.
A szünetben Macival beszélgettünk, majd Ravel: D-dúr zongoraversenye következett bal kézre, Fülei Balázs tolmácsolásában, aztán Stravinsky: Zsoltárszimfónia - szintén imádat a Szent Efrém kórussal.
Minden darab után át kellett rendezni a színpadot, meg ráadásokat is kaptunk, így jó későn lett vége az előadásnak. Kicsit fárasztó volt, de nem bántuk. :)

***

Január 15-én BFZ bérletünk következő előadását abszolváltuk a MÜPÁ-ban.
Az est finn karmestere egy kortárs darabot hozott az 1958-ban született Magnus Lindbergtől, akinek zenekari műve, a Feria 1995 és 1997 között keletkezett. Hááát... :)
Antonín Dvořák a-moll hegedűversenyét Christian Tetzlaff briliáns tolmácsolásában hallottuk. A fiatalnak látszó, ám már érett művész igazi virtuóz!
A második részben a finn zene nemzetközileg legismertebb klasszikus szerzője, Jean Sibelius II. szimfóniáját adta elő a Fesztiválzenekar. Kicsit féltünk Sibeliustól, de ez a darab rendben volt, nem untuk. :) A Csajkovszkij hatás jót tett neki.

***
Január 21-én új bérletet avattunk, a Rising Stars keretében fiatal tehetségeket ismerhetünk meg. Úgy volt, hogy Ritussal megyünk, mert Feri nem ér rá, aztán az utolsó pillanatban fordítva történt.
Harriet Krijgh csellista zongorakísérettel először Beethoven Hét variációját adta elő Mozart Varázsfuvolájára, majd Franck A-dúr cselló-zongora szonátáját. Utóbbit meglehetősen fárasztónak találtam, bár nagyon technikás darab.

A szünet után "szintén zenészek" jöttek :), vagyis a francia Quatuor Zaide vonósnégyes, csupa helyes fiatal lány. Előbb Haydn B-dúr vonósnégyese hangzott el, majd Bartók V. vonósnégyese. Utóbbiban történt egy kis baki, a csellót nehezen sikerült felhangolni az első tétel végén. Egyébként meg valaki folyton beletapsolt minden második tétel végén. Vagy külföldi lehetett, ahol ez a szokás, vagy nem értem. Kicsit zavart a fél ház, de Haydn is nagyon jó volt, Bartók meg még mindig zseniális, és a fiatalok nagyon tehetségesek, jó volt őket nézni is, nem csak hallgatni.


Megjegyzések