Évértékelés 2022.

Coviddal kevésbé, politikával, háborúval, inflációval és személyes veszteségekkel annál jobban sújtott év volt, de kihoztuk belőle, amit lehetett.

Először is: nyugdíjba vonultam (nők 40), így a vállalkozásom sokkal kevesebb gondot okoz. Másodszor: végre felszámolták az egyesületünket, ami szintén hatalmas megkönnyebbülés. Mivel így már „mindenre (is) ráérek”, albumkészítésben jobb voltam és rengeteg ajándékot bütyköltem, főleg vintage stílusban.

Remek volt Tina tábora, ahol az akvarellezés mellett art journal oldalak és egyéb festmények is készültek. A tanfolyamok közül az akvarelltanodákat és klubokat, a kuckózásokat és Móni tanfolyamait emelném ki. Digitális aktivitásom azonban továbbra is csak a havi hátterek és a március 15-ei freebie előállítására korlátozódik, valamint az év végi naptárkészítésre.


A napi minimum 10.000 lépés idén is megvolt természetesen, ehhez társult 30 leúszott km is (English Channel). Virtuális plecsnit szereztem még a Ring Roadon, ami Izland körbegyaloglását jelenti (potom 1333 km), de a Great Ocean Road is töltöttem időt (240 km). A rövidebbek: Kokoda Trail 91 km, Berlin Wall 48 km, Flower Route 66 km, Ukraine 58 km, Marathon 42 km. Talán hülyeség ez az éremgyűjtés, de engem motivál.

165 könyvet, azaz 50.000 oldalt olvastam idén, oldalszámban ez eddig a legtöbb evör! Sok volt ezúttal is a krimi (71) és a magyar szerzőket sem hanyagoltam (55). Főleg kortárs műveket olvastam idén is, és szereztem új plecsniket kihívásokon (kb. 240-et) – ami szintén komoly hajtóerő az olvasásra. 

Ebben az évben kevés volt a színházi élmény, mindössze 9, viszont 27 komolyzenei koncertet hallottunk élőben (ebből 4 opera), és 7 streamet is láttam. A könnyűzenén belül a jazz aránya volt a legnagyobb, de progresszív rock, funky, blues és popélmény is akadt. 14 élő és 2 streaming koncertet számoltam össze. Sajnos nem volt közte Vad Fruttik, és talán már nem is lesz. :(

Idén 14 filmet láttam moziban, párat streaming csatornán, ugyanitt sorozatot is néhányat (Besúgó, Eufória 2. évad, Egy nagyon angolos botrány, Lupin, Ku’Damm 63), de többet csak elkezdtem (Borgen, Dahmer stb.). A podcastek és YouTube-csatornák továbbra is lekötnek, különösen Tim Holtz csapattagjainak videói.

Kiállításon 6 alkalommal voltunk vezetéssel (Art Deco, Bosch, Matisse, Czóbel, Kmetty, El Greco) és háromszor vezetés nélkül (Vaszary, képeslap- és fotókiállítás). Vezetett sétán Judittal számos villában, a Zeneakadémián és az Operában jártunk, készítettünk litográfiát, de találkoztunk Sissivel is Gödöllőn és megnéztük a kastélyt Eisenstadtban.

A baráti sörözéseket és a havi csajos vacsorákat majdnem minden alkalommal meg tudtuk tartani, sőt régi barátságokat is felelevenítettünk. Volt kreatív tábor Tinával, nyaralás külföldön, a Comói-tónál barátokkal, kirándulás Bécsben és Eisenstadtban Mátéékkal. Belföldön Kecskeméten, Gárdonyban, Herenden, Ceglédfürdőn, Mádon, Szerencsen, Bodrogkeresztúron, Edelényben, Hévízen, Keszthelyen, Szentendrén, Esztergomban, Pilisszentlászlón jártam. Szóval tartalmas és élményekben gazdag év volt a 2022-es is!

Végül jöjjön az elmaradhatatlan kultúr toplista:

  • Az év felfedezettjei: a Mayberian Sanskülotts és a Carson Coma
  • Az év legjobb színházi élménye: Az Imádkozó (Pintér Béla) az UP-ban
  • Az év komolyzenei koncertje: BFZ Sztravinszkij koncertje Kopacsinszkajával a MÜPÁ-ban
  • Az év operája: Lammermoori Lucia MET-közvetítése a MÜPÁ-ban
  • Az év legjobb filmje: Larry
  • Az év csalódásai: Eladott menyasszony a MÜPÁ-ban és Solaris lemezbemutató a MOM-ban
         +1: a Vad Fruttik szétválása :(

BÚÉK!!!

Megjegyzések