Évértékelés 2021.

Ez az év sem volt az igazi, talán hozzá is kell ehhez szoknunk. Bár a vírus megkímélte a családot, más betegségek azért adódtak, elég sokat jártunk orvoshoz. Gyarapodtunk sok mindenben (új aluredőnyök, sütő, iPhone és iWatch, továbbá annyi scrapbookcucc, aminek az elhasználásához két élet is kevés lenne), de voltak veszteségek is, sajnos. Összességében tartalmasnak mondanám az évet, szóval jöhetnek a számok!

1-2 kilós ingadozásokkal tartom a súlyomat, amihez elengedhetetlenül szükséges a napi több, mint 10.000 lépés – összesen 4,6 millió lett, vagyis 3276 km. Április óta „ájvaccsal” mérek mindent (is), és imádom, nagyon inspirál. Szintén spannolnak a virtuális kihívások, a világ szinte minden táján járkáltam már idén, és folytatom jövőre is.

139 könyvet, azaz 40.000 oldalt olvastam idén, ennél többet eddig csak 2017-ben sikerült. Sok volt ezúttal is a krimi (59) és a magyar szerzőket sem hanyagoltam (39). Végre hajlandó voltam 600 oldal felett is olvasni, így újra rácsodálkoztam Stephen Kingre. Főleg kortárs műveket olvastam idén is, és egy élő molyklubon jártam. Szereztem 171 új plecsnit is különböző kihívásokon.

A baráti találkozókat (4) és a havi csajos vacsorákat (6) az év második felében meg tudtuk tartani, sőt a kreatív táborok (Herend és Monor) és a nyaralás sem maradt el. Wellnesseztünk Tiszakécskén, Tiszafüreden, barátnőkkel Ceglédfürdőn. Csajos buliztunk néhány napot Mádon, vitorláztunk Balatonfüreden, úsztunk Kenesén, szaunáztunk Hévízen, shoppingoltunk Bécsben, megnéztük a telket Pilisszentlászlón. A bő egy hetes augusztusi nyaralás a Garda tónál, Ferrarában és Ravennában a barátokkal szintén remek volt!


Idén sikerült 30 színházi előadást látnunk, persze ebből 21-et csak monitoron, de remek volt a legtöbb. Az első félévben 22 komolyzenei streamet láttam, ősztől szerencsére beindultak az előadások is, így 15 élő koncertélménnyel lettünk gazdagabbak.

Sajnos a zárt teres és tömegnyomoros bulikat ki kellett hagynunk, így a könnyűzene/jazz idén sem volt erős: mindössze 6 koncert, de legalább volt közte egy Fruttik. A legdurvább a kezdéskor (vihar miatt) lefújt tiszafüredi koncert volt, ami szintén Fruttik lett volna.

Idén mindössze 10 filmet láttam: 6-ot moziban, 4-et távmoziban. Sorozatnézésben sem jeleskedtem, viszont rákattantam a podcastekre és számos YouTube-csatornára. Kiállításon kétszer voltunk Budapesten vezetéssel (Preraffaeliták és Cezanne). 5 további építészeti utazás Judittal online zajlott, és az újpesti templomokat is végigjártam.

Digitális aktivitásom a boltom becsukásával hamvába holt. :( Mixed mediában inkább jeleskedtem, főleg ajándékok formájában (tagek, albumok, füzetkék). Ebben segítettek a táborok (Sugallatok 3 nap és Tina 5 nap), valamint a tanfolyamok: 2 online akvarelltanoda, egy élő duplaklub és 4 élő festőfolyam Tinánál és egy zacskóalbumos tanfi Virággal. 

 


Végül jöjjön az elmaradhatatlan kultúr toplista:

Az év legőrültebb színházi élménye: 33 álom az Örkényben
Az év legjobb darabja: Marshal Fifty-Six (Pintér Béla) az UP-ban
Az év komolyzenei streamje: Gyenyisz Macujev és Jakub Józef Orliński a MÜPÁ-ban
Az év komolyzenei koncertje: Ensemble Les Arts Florissants a MÜPÁ-ban
Az év operája: Händel Theodorája a MÜPÁ-ban
Az év legjobb filmje: Még egy kört mindenkinek!
Az év csalódása: az elmaradt Vad Fruttik koncert

BÚÉK!!!

Megjegyzések