Számolok! 2018

A minimum napi 10 000 lépés ebben az évben is megvolt. A régi órám bemondta az unalmast, így vettem egy kicsivel okosabbat és szebbet, de a váltás miatt néhány nap kiesett. Ennek ellenére meglett a tavalyi teljesítmény: 4 millió 184 ezer lépés.

146 könyvet (39.000 oldal) olvastam el, ez a tavalyinál kevesebb, de a 2016-osnál több. Jövőre cél a 150! A romantikus könyveket idén kevésbé preferáltam, sok krimit olvastam (53), sok szépirodalmat, és a magyar szerzőket sem hanyagoltam el (44). Talán az LMBTQ volt nagyságrendekkel több, mint az eddigi években (13). Főleg kortárs műveket olvasok, 89 volt idén.
A „molyolást” ebben az évben is aktívan gyakoroltam, sőt, szintet léptem! Megismerkedtem és összebarátkoztam @szadriennel (Adrival), aki rádumált, hogy járjak a Budapesti Molyklub rendezvényeire. Voltam is négyszer! Havonta vannak ilyen találkák, amire adott témakörben olvasunk és ott mindenki referál az olvasmányairól. Így még több molyt ismertem meg, és fejlődtem az értékelésekben is.


Extra élmény volt idén a 40. érettségi találkozónk, amit ráadásul én szerveztem meg. Olyan jól sikerült (70%-os részvétel), hogy öten azóta is összejárunk csoportosan havonta, Barthalossal meg még sűrűbben, főleg mozizásra. Walter 60. szülinapja is remekül sikerült, kapott ajándékba (többek között) oldalt.


Utazásban sem volt hiány: 10 nap Spanyolországban és Franciaországban, Prága, Bécs (2), Kaposvár (2), Káptalanfüred, Tiszafüred, Dobogómajor, Bükkfürdő, Pilisszentlászló, Tatabánya, Dunaújváros, Vác, Esztergom, Visegrád, barátokkal Mád, Páty, Dunacsúny volt a program, gyakran több napra. Secima Évivel kétszer is sétáltam, egyszer a Margitszigeten.




Kiállítást kettőt láttunk: Fridát és a Londoni iskola képviselőit, utóbbit vezetéssel.
Vezetett sétánk volt még a Bibliamúzeumban, a FSZEK-ben és Ferencváros szecessziós épületei között.
22 színházi előadást láttunk (ebből 3 Pintér Béla), plusz egy londoni Frankenstein közvetítést az Urániában (szuper volt!).
22 könnyűzenei koncerten voltunk (ebből 6 jazz, 2 Budapest Bár, 2 Quimby, 3 Vad Fruttik). Új kedvenc koncerthelyszín a BMC Opus Jazzklubja lett.
20 komolyzenei koncertet ültünk végig lelkesen a MÜPÁ-ban vagy a Zeneakadémián, plusz 4 operát az Erkelben. Láttunk egy Pazar Metropolitan operaközvetítést az Urániában. Utóbbi helyszínt is nagyon megkedveltük. Mármint az Urániát. :)
A táncművészet és a cirkusz idén kimaradt, az egy modern balettelőadás viszont pazar volt.
Hála Barthaloskának, a mozifachom idén rendesen megtelt, pedig eddig nem volt ez jellemző egyáltalán. 14 mozielőadást láttunk, plusz két művészeti filmet!


Nem csoda, hogy blogolásra (16 poszt), digitális oldalkészítésre (15) és készletgyártásra (3) nemigen maradt időm… Erre nem vagyok büszke, de már nem ígérek magamnak semmit. Legalább a havi hátterek nem maradtak el, és összehoztam annyi oldalt, hogy mindenkinek egyedi naptárral kedveskedjek karácsonyra.
Hagyományos alkotásokból azért több készült, főleg a táborokban. Két scrapbookos táborban voltam (Dunaújváros, Tatabánya), egy mixed médiásban (Sugallatok) és egy festősben Tinával. Tinánál voltam még 3 alkotócsoportos tanfolyamon is. Kétszer kerámiáztam, de ez nem rántott be. :)
Art journal oldalam 10 készült, néhány vízfestményem, két absztrakt portrém, 3 mixed media ajándékom, valamint karácsonyi tagek és csomagolópapír.

Kultúr toplista:
Az év legjobb színházi élménye: A Krakken művelet az Átriumban (de az Utánképzés ittas vezetőknek és a Büszkeség és balítélet két színészre, meg a Diktátor is nagyon jó volt)
Az év koncertélménye: Candide a MÜPÁ-ban, Sámson és Delila (MET közvetítés)
Az év jazzkoncertje: HUDSON a MÜPÁ-ban
Az év popkoncertje: A Kutya Vacsorája az A38-on (de sok hasonlóan jó volt)
Az év retró koncertje: Electro Deluxe a MOMKultban (de King Crimson is szuper volt)
Az év meglepetéskoncertje: Marialy Pacheco és a Simsa FÜNF az Opusban
Az év koncerthelyszíne: Opus Jazzklub
Az év filmje: Ruben Brandt, a gyűjtő
Az év csalódása: Varázsfuvola az Erkelben, Liliom a Vígben, Napszállta

Boldog Újévet!!!

Megjegyzések

Margó üzenete…
Mint mindenben és mindig - felnézek Rád Ildi!!! Gratulálok! <3